Výstupy projektu
.
Přínos projektu a dopad v místě realizace:
Na základě provedené evaluace byl projekt a
jeho aktivity přínosem zejména z hlediska:
- Osvojení nových strategií učení vedoucí k zvýšení motivace a zájmu o environmentální
problematiku a celoživotní učení. - Rozvoje senzitivity žáků a jejich kreativity
- Program podnítil žáky k tvořivému myšlení, logickému uvažování a řešení problémů.
- Rozvoje komunikačních schopností, schopností prezentace problémů včetně návrhů na možná řešení.
- Vytvořil praktické pracovní návyky žáků spojené s badatelskými terénními aktivitami.
- Rozvoje vzájemné tolerance, spolupráce, ohleduplnosti, posílil role žáků v kolektivu a
byl významnou prevencí negativního chování. - Rozvinul individuální schopnosti žáků v oblasti sebehodnocení: schopnost posuzovat a kriticky hodnotit svou práci
- U mladších školáků byl důraz kladen na prožitkové, rukodělné aktivity. Zařazeny byly i týmové a komunikační činnosti. U starších žáků byl důraz kladen zejména na propojení s
výukou přírodovědně zaměřených předmětů, ověření žákovských prekonceptů a jejich
případnou korekci i propojení stávajících vědomostí s praktickými zkušenostmi s
terénní výuky.